ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

Full width home advertisement

Post Page Advertisement [Top]


Ο ΗΜΕΡΗΣΙΟΣ ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζει τον ημερήσιο βομβαρδισμό της δημόσιας εκπαίδευσης:
1.      Αρχικά την ώρα που σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα μαζί με γονείς, μαθητές και φοιτητές διαδήλωναν στις 30 Μάρτη για να εκφράσουν την αντίθεσή τους στις 1933 συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων, το Υπουργείο Παιδείας επέλεξε με μια κίνηση αντιπερισπασμού -ενδεικτική της υποτίμησης του προς την εκπαιδευτική κοινότητα- να δημοσιοποιήσει τις προτάσεις του για το «νέο λύκειο». Το «νέο λύκειο»  δεν είναι καθόλου νέο. Οι προτάσεις του Υπουργείου βρίσκονται σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση από αυτή που επιβάλλουν οι σύγχρονες εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανάγκες.. Η προτεινόμενη δομή του Λυκείου, υπηρετεί κατά βάση τις απαιτήσεις του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και όχι την πρωταρχικής σημασίας απαίτηση για μια επαρκή γενική μόρφωση, που θα παρέχεται σε όλα τα παιδιά και θα συμβάλει τελικά στη διεύρυνση των μορφωτικών ανισοτήτων.

2.      Την ίδια στιγμή παρουσίασε σχέδιο νόμου για «την αναβάθμιση της διοίκησης της εκπαίδευσης»! με το οποίο έρχεται  να καταργήσει στην πράξη τους συλλόγους διδασκόντων και να συγκεντρώσει το σύνολο των διοικητικών, παιδαγωγικών και πειθαρχικών αρμοδιοτήτων στο διευθυντή. Ο Σύλλογος διδασκόντων δεν θα έχει παρά συμβουλευτικό ρόλο! Αντιθέτως, ο διευθυντής θα είναι ο προϊστάμενος για το προσωπικό της σχολικής μονάδας. Θα έχει την ευθύνη για την οργάνωση της αυτοαξιολόγησης του σχολείου και για τις δράσεις βελτίωσής του. Θα διαχειρίζεται τα οικονομικά, ενώ θα μπορεί να επιβάλλει στους υφισταμένους του από έγγραφη επίπληξη ως και πρόστιμο μέχρι το 1/6 των μηνιαίων αποδοχών! Τέλος, θα είναι υπεύθυνος για τα προγράμματα ενδοσχολικής επιμόρφωσης μαζί με τους συμβούλους παιδαγωγικής καθοδήγησης. Μετατρέπεται λοιπόν σε ένα είδος μάνατζερ, ο οποίος καλείται να βρει χρήματα, να αξιολογήσει, να πειθαρχήσει. Αυτό στη σημερινή ρητορεία ονομάζεται ηγέτης και εμψυχωτής! Ηγέτης όμως που δεν ελέγχεται είναι μάλλον τύραννος. Με λίγα λόγια η δημοκρατική συγκρότηση της σχολικής κοινότητας, όπου κάθε εκπαιδευτικός έχει ίση φωνή και ο διευθυντής είναι ο πρώτος μεταξύ ίσων καταργείται!

3.      Ένα μόλις μήνα πριν από τις εξετάσεις το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε  σε αλλαγές που αφορούν τις εξετάσεις για το απολυτήριο του λυκείου οξύνοντας το άγχος και την ανασφάλεια των μαθητών. Με μια ρύθμιση σκοπιμότητας, θα έχουμε από φέτος απολυτήρια δυο ταχυτήτων. Το ένα απολυτήριο θα δίνεται με ενδοσχολικές εξετάσεις, το άλλο θα αποκτάται με τη συμμετοχή των μαθητών σε Πανελλαδικές εξετάσεις. Με τη ρύθμιση αυτή, το Υπουργείο Παιδείας μειώνει τον αριθμό των υποψηφίων και επαναφέρει έμμεσα τη βάση του 10. Γεγονός που πέρα από την σύγχυση που δημιουργεί στους υποψήφιους, οδηγεί σε όξυνση των ανισοτήτων αφού έτσι δημιουργούνται απόφοιτοι δυο ταχυτήτων.Η μοναδική λύση, αν ήθελε να αναβαθμίσει το Λύκειο, θα ήταν να αποσυνδεθεί το απολυτήριο του Λυκείου για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες από τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Να καθιερωθεί ενιαίος τύπος Λυκείου, το λύκειο θεωρίας και πράξης με ταυτόχρονη ανάπτυξη  δημόσιας και δωρεάν μεταλυκειακής τεχνικής εκπαίδευσης και να θεσμοθετηθεί η ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.


4.      Παράλληλα ανακοίνωσε αιφνιδιαστικά την έναρξη των Πανελλαδικών εξετάσεων στις 12 Μαΐου! Αυτό στην πράξη σημαίνει δύο μήνες εξετάσεις και ουσιαστική διάλυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας αμέσως μετά τις διακοπές του Πάσχα. Έδειξε ξεκάθαρα πόσο υποκριτική ήταν η επιστολή της υπουργού στις 21-3-2011  που μας εγκαλεί για τις ώρες που χάθηκαν λόγω απεργιών, στάσεων εργασίας και καταλήψεων! Για πρώτη φορά μάλιστα εξαναγκάζουν και τους μαθητές των εσπερινών λυκείων να εξεταστούν το πρωί οδηγώντας ένα μεγάλο κομμάτι των εργαζόμενων νέων σε αδυναμία συμμετοχής στις εξετάσεις!

5.      Τελευταίο  κρούσμα αποτελεί η μείωση των εξεταστικών κέντρων στη Γ΄Αθήνας κατά 50%! Είναι προφανές ότι για λόγους οικονομίας  το υπουργείο Παιδείας (;) αδιαφορεί για το δημόσιο σχολείο και τους μαθητές του. Όλα τελικά θυσιάζονται στην πολιτική του μνημονίου που επιδιώκει το φτηνό και πειθαρχημένο σχολείο της αγοράς. Η αποδόμηση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης δυστυχώς είναι μπροστά μας. Ωστόσο η κοινωνία και σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα αντιστέκεται. Κι αυτό που είναι σήμερα πιο αναγκαίο από κάθε άλλη φορά είναι η αλληλεγγύη και η σύμπραξη όλων των δυνάμεων που αντιστέκονται σε ένα κοινό αγώνα για την προάσπιση της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας για όλους.

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΡΔΗΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
nekordis64.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Bottom Ad [Post Page]