ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

Full width home advertisement

Post Page Advertisement [Top]


Μάθημα 1ο: Αγώνας ενάντια στην εξαθλίωση του σχολείου                                     Η ΑΥΓΗ 9-9-12            Π. ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ
Κακή, ψυχρή κι ανάποδη η «καλημέρα» της φετινής σχολικής χρονιάς. Της δεύτερης κατά σειρά χρονιάς που βλέπει τις μαύρες επιπτώσεις της εφαρμογής των Μνημονίων στην εκπαίδευση. Το κουδούνι που θα ηχήσει την Τρίτη στα προαύλια βρίσκει τα σχολεία με άδεια ταμεία, τους εκπαιδευτικούς ταπί και στο πόδι, τους γονείς ταπί και απελπισμένους και στρατιές παιδιών που φέτος δεν πήραν καινούργια τσάντα, δεν έκαναν την πατροπαράδοτη βόλτα στα βιβλιοπωλεία, φόρεσαν τα περσινά τους ρούχα κι ας μεγάλωσαν κατά έναν χρόνο... Στρατιές παιδιών που δεν έκαναν διακοπές, που ξέρουν τι σημαίνει κρίση από τα ψυγεία τους, από το άδειο πορτοφόλι του γονιού τους, από το πρόσωπο του απολυμένου, απλήρωτου πατέρα..
Παρ’ ότι φέτος δεν θα ζήσουμε το φιάσκο των βιβλίων, αν και οι τίτλοι που θα μοιραστούν στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς θα είναι μειωμένοι κατά 40%, τα σχολεία βρίσκονται με άδεια ταμεία. Η περσινή σχολική χρονιά έκλεισε με τις σχολικές επιτροπές να έχουν εισπράξει μόνο μία δόση (του Φεβρουάριου 2012) κι αυτή μειωμένη κατά 33% σε σχέση με την αντίστοιχη του 2011, ενώ εκκρεμεί από τον Απρίλιο η καταβολή της δεύτερης δόσης. Τέτοιο ξεκίνημα επέβαλε η τρόικα στα σχολεία. Ο υπουργός Παιδείας είπε πως δίνει τη μάχη του αυτονόητου, αγαπημένη λέξη και των προκατόχων του, εδώ και μια δεκαετία τουλάχιστον. Φαίνεται, όμως, ότι το αυτονόητο δεν περιλαμβάνει και την απαλλαγή των σχολείων από την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα. Εάν αυτό δεν συμβεί, σχεδόν όλα τα χρήματα που θα λάβουν οι σχολικές επιτροπές θα δαπανηθούν για την αγορά καυσίμων και ενδεχομένως να μη φτάσουν κιόλας
Αυτονόητο υπό συνθήκες Μνημονίων δεν μπορεί να υπάρξει. Όταν οι δαπάνες για την παιδεία πέφτουν κάτω από το 3%, όταν οι διορισμοί μηδενίζονται, όλοι κι όλοι έφτασαν τους 225 παρά τις αυξημένες ανάγκες που υπάρχουν λόγω του μεγάλου αριθμού συνταξιοδοτήσεων, όταν ο νέος εκπαιδευτικός μπαίνει στην τάξη, που συνήθως βρίσκεται μακριά από τον τόπο κατοικίας του, με 640 ευρώ, τι να πρωτοκαλύψεις μ' αυτά; Το μόνο αυτονόητο είναι η εξαθλίωση. Η εξαθλίωση των σχολείων, η εξαθλίωση δασκάλων και καθηγητών, η εξαθλίωση των μαθητών που καταδικάζονται σε μαθησιακή παρακμή. Τα κενά, όσο κι αν τα μαγειρεύουν, θα είναι χιλιάδες, η ΟΛΜΕ υπολογίζει ότι στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οι κενές θέσεις θα είναι περίπου 3.000 περισσότερες από πέρσι. Θα τα καλύψουν, λέει, με αναπληρωτές, για να μην πουν ότι, από φέτος κιόλας, θα ξεκινήσει στην εκπαίδευση η μεγάλη επιχείρηση της πλήρους ανατροπής των εργασιακών σχέσεων, με αύξηση του ωραρίου και φύλλα πορείας σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς που οι άθλιες περικοπές τους βγάζουν πλεονάζοντες.
«Θα αγωνιστούμε με όλες μας τις δυνάμεις για να σταματήσουμε αυτήν την πολιτική, που καταστρέφει το δημόσιο σχολείο και εξοντώνει τους εκπαιδευτικούς», δηλώνουν τα συνδικάτα της εκπαίδευσης. Και με το «καλημέρα σας», προχωρούν σε κινητοποιήσεις που κορυφώνονται με την 24ωρη απεργία της ΔΟΕ την επομένη του καθιερωμένου αγιασμού. Μια αγωνιστική «καλημέρα» που την έχει ανάγκη η εκπαίδευση.
Εργασιακό Νταχάου για τους εκπαιδευτικούς Η ΑΥΓΗ 9-9-12 Π. ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ
Σε καθεστώς ομηρίας θα βρεθεί από τη φετινή σχολική χρονιά το εκπαιδευτικό προσωπικό της χώρας. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας με τρεις κινήσεις θα επιδιώξει την πλήρη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων αναβιώνοντας στην εκπαίδευση μέρες του '30. Το τριπλό χτύπημα έχει ως εξής: αξιολόγηση -ανακατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού-, αύξηση του διδακτικού ωραρίου. Το καθένα υπηρετεί διαφορετικούς στόχους. Όλα μαζί θα μετατρέψουν το χώρο της εκπαίδευσης σε εργασιακό Νταχάου, αφού προηγουμένως θα έχουν "ξεπαστρέψει" ένα μεγάλο μέρος από τους ήδη υπηρετούντες εκπαιδευτικούς.
Αξιολόγηση ή αλλιώς πώς θα νομιμοποιηθούν οι απολύσεις και θα χειραγωγηθούν οι εναπομείναντες εκπαιδευτικοί. Ήδη έχει συγκροτηθεί επιτροπή "σοφών" και το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα θα εκδοθεί τον Ιανουάριο του 2013. Ο υπουργός Παιδείας διατείνεται ότι η αξιολόγηση δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα, αλλά θα αποσκοπεί στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου. Ωστόσο, το μοντέλο αξιολόγησης που θα ακολουθηθεί από το 2013 έχει ήδη αποφασιστεί και βρίσκεται στη σχετική έκθεση του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση. Πλευρές αυτού του μοντέλου έχουν θεσμοθετηθεί από την Α. Διαμαντοπούλου και αναμένεται να εξειδικευτούν από την επιτροπή των εμπειρογνωμόνων. Βασικοί στόχοι της αξιολόγησης που προωθείται είναι να "ελαφρώσουν" τα σχολεία από τους εκπαιδευτικούς που θα κριθούν "ανεπαρκείς", να καθηλωθούν σε βαθμολογική και ως εκ τούτου μισθολογική στασιμότητα χιλιάδες δάσκαλοι και καθηγητές και να ανοίξει ο δρόμος για το σχολείο των "δεικτών", οι οποίοι θα οδηγήσουν σε κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, σε κλείσιμό τους και ενοχοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας στα μάτια της "κοινής γνώμης".
Όσο κι αν ο υπουργός Παιδείας διαβεβαιώνει για το αντίθετο, ο κύβος έχει ριφθεί. Οι απολύσεις στο Δημόσιο έχουν αποφασιστεί. Επιπλέον, από τον Νοέμβριο του 2011 υπάρχει ο νόμος 4024, σύμφωνα με τον οποίο οι προαγωγές των δημοσίων υπαλλήλων -και δεν εξαιρούνται οι εκπαιδευτικοί- γίνονται με "ποσόστωση"! Ιδιαιτέρως, η μετάβαση από τον βαθμό Γ στον βαθμό Β είναι "γολγοθάς" για τους εκπαιδευτικούς, καθώς τέσσερις στους δέκα που κρίνονται θα απορρίπτονται ανεξάρτητα από την απόδοσή τους, επειδή δεν θα έχουν πιάσει την ποσόστωση του 60%! Τέλος, μόνο ένα μικρό ποσοστό των εκπαιδευτικών θα λαμβάνει τον βαθμό Α, ανεξάρτητα από την αξιολόγησή του.
Είναι φανερό ότι η αξιολόγηση είναι το όχημα για τη νομιμοποίηση των απολύσεων και τη μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών. Κι όλα αυτά υπό συνθήκες απόλυτου αυταρχισμού τις οποίες θα επιβάλλει ο διευθυντής του σχολείου που πλέον θα έχει τριπλή ιδιότητα: επιθεωρητής - μάνατζερ - τιμωρός.
Το χειρότερο όμως όλων, χειρότερο και από τη χειραγώγηση και την υποταγή, είναι η προσπάθεια να χρεωθεί ο ίδιος ο εκπαιδευτικός το όποιο αποτέλεσμα της αξιολόγησης. Για να νομιμοποιηθεί η όλη διαδικασία, εφευρέθηκε η παράμετρος της σχολικής επίδοσης. Ο εκπαιδευτικός θα κρίνεται και για τις επιδόσεις των μαθητών του, λες και μόνον αυτός τις καθορίζει. Αυτός καθορίζει τους βαθμούς ενός παιδιού που μπαίνει στην τάξη πεινασμένο και παραμένει πεινασμένο μέχρι τη λήξη του ωραρίου αλλά και στη συνέχεια. Ο εκπαιδευτικός καθορίζει τις επιδόσεις ενός μαθητή που ζει την ανέχεια, την ανεργία των γονιών του, τη βαρβαρότητα των μέτρων και την περικοπή της ζωής της οικογένειάς του. Με τη ρύθμιση αυτή όλα βολεύονται. Ο εκπαιδευτικός με τα κακά αποτελέσματα δεν τιμωρείται αδίκως και η σχολική μονάδα που μένει πίσω δεν έχει λόγο... ύπαρξης. Μπορεί να κλείσει, αφού διαπομπευτεί ή να διαπραγματευτεί την επιβίωσή της εφαρμόζοντας καινοτόμες δράσεις σε συνεργασία με δαιμόνιους τοπικούς παράγοντες.
Το δεύτερο όπλο που στρέφει το υπουργείο Παιδείας κατά των εκπαιδευτικών είναι η ανακατανομή των οργανικών θέσεων, η οποία θα προκαλέσει μαζικές μετακινήσεις για να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό λόγω των συνεχιζόμενων συνταξιοδοτήσεων και των μηδενικών διορισμών. Το μέτρο θα εφαρμοστεί από την περίοδο 2013-14 και μέχρι τότε οι εκπαιδευτικοί, όλοι οι εκπαιδευτικοί μπορεί να βράζουν στο ζουμί τους αγωνιώντας για την τύχη τους.
Η τρίτη κίνηση του υπουργείου Παιδείας είναι η επίθεση στο ωράριο. Οι εκπαιδευτικοί πολύ σύντομα θα κληθούν να εργαστούν περισσότερες ώρες, όπως πρότεινε ο ΟΟΣΑ και αποφάσισε το οικονομικό επιτελείο, κρίνοντας ότι θα εξοικονομήσει 148 εκ. ευρώ. Όπως είθισται και η ανατροπή αυτή βασίζεται στο ψέμα ότι το διδακτικό ωράριο των Ελλήνων εκπαιδευτικών είναι το χαμηλότερο στην Ευρώπη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Bottom Ad [Post Page]