ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

Full width home advertisement

Post Page Advertisement [Top]


Ενιαίο Μέτωπο Αντίστασης Καθηγητών
στην Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας

Αναπλήρωση μαθημάτων εξ αιτίας των μαθητικών καταλήψεων.
Έγνοια για τη μόρφωση η επιβολή για την συμμόρφωση;

   Από τη δεκαετία του '90 το υπουργείο παιδείας, αντί να «ακούει» τις νεανικές ανησυχίες, να επιλύει τα προβλήματα της εκπαίδευσης που οφείλονται αποκλειστικά σε δικές του παραλείψεις και πολιτικές και αντί να κατανοεί τις αντικειμενικές αιτίες του φαινομένου των μαθητικών καταλήψεων, «κουνά το δάκτυλο» και επιδίδεται σε «επιχειρήσεις» και εγκυκλίους για την αναπλήρωση των μαθημάτων, με χαρακτήρα καθαρά απειλητικό, και τιμωρητικό.
   Ναι! Είναι αλήθεια ότι χάνεται κάθε σχολική χρονιά κάποιος κρίσιμος και χρήσιμος εκπαιδευτικός χρόνος: καθυστέρηση πλήρωσης θέσεων εκπαιδευτικών, αργοπορία διανομής βιβλίων (φέτος δεν δόθηκαν ακόμα όλα τα βιβλία), εκλογές, άδειες, απεργίες, μαθητικές καταλήψεις και κυρίως αυθαίρετη περικοπή του διδακτικού έτους με φτηνή δικαιολογία τον προγραμματισμό των πανελληνίων εξετάσεων.
    Από όλη αυτήν την απώλεια εκπαιδευτικού χρόνου το υπουργείο επιλεκτικά, αλλά αποκαλυπτικά, «ανησυχεί» μόνο για τις μέρες των μαθητικών καταλήψεων.
Προφανώς  δεν τους νοιάζει αν η μόρφωση των παιδιών συντελείται ομαλά. Προφανώς δεν μπορούν  να ξεχάσουν ούτε και να συγχωρήσουν τις μεγάλες μαθητικές κινητοποιήσεις που ακύρωσαν τις συντηρητικές νεοφιλελεύθερες «μεταρρυθμίσεις» Κοντογιαννόπουλου, Αρσένη στη δεκαετία του '90. Το «κάτσε καλά Γεράσιμε» εγγράφηκε ως μόνιμος εφιάλτης του υπουργείου.
   Στην ουσία θέλουν να αναστείλουν και να παρεμποδίσουν στη γέννηση της την νεανική αμφισβήτηση, συμμετοχή και ενεργοποίηση.
   Οι εκπαιδευτικοί και το εκπαιδευτικό κίνημα, ξέρουμε πολύ καλά τη δουλειά μας. Ξέρουμε πώς με υπευθυνότητα να αντιμετωπίζουμε και καλύπτουμε ουσιαστικά, ποιοτικά, και με επάρκεια τον εκπαιδευτικό χρόνο που για κάθε λόγο χάνεται. Δεν περιμένουμε τις εγκυκλίους.
   Αρνούμαστε συνολικά την τιμωρητικού χαρακτήρα εγκύκλιο του υπουργείου. Δεν καταργούμε εκπαιδευτικές εκδρομές και επισκέψεις, αργίες και Σάββατα. Δεν ακυρώνουμε την παιδευτική διαδικασία του σχολείου γιατί είναι πολύτιμη. Δεν εντατικοποιούμε την μάθηση γιατί αποβαίνει σε βάρος των μαθητών μας. Ιδιαίτερα σήμερα, την περίοδο της συνολικής κρίσης που δημιουργεί επί πλέον άγχος, ανασφάλεια και φόβο στους μαθητές μας δεν τους προσθέτουμε ένταση και δυσφορία.
   Τους κατανοούμε και είμαστε δίπλα τους στην διαδικασία μάθησης, διαμόρφωσης της προσωπικότητάς τους, στα ερωτήματα, τις ανησυχίες και στην προσπάθεια τους να ερμηνεύσουν τον κόσμο και να βρουν τη σωστή θέση τους στην κοινωνική πραγματικότητα.
   Δεν προσθέτουμε οριζόντια και αόριστα μέρες που δεν θα αντιμετωπίζουν το θέμα ουσιαστικά.
Αναπληρώνουμε την εκπαιδευτική ύλη ποιοτικά και όχι ποσοτικά, δηλ. την ουσία μάθησης και αφομοίωσής της από τους μαθητές, με εσωτερικές διευθετήσεις του χρόνου και του ωρολογίου προγράμματος, με αληθινή έγνοια για την ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία του σχολείου.
   Εντέλει, προτείνουμε  στο υπουργείο, να μην κλείσει βίαια  και πρόωρα  και φέτος - κοντά στις  5 Μαΐου - τα  σχολεία, καταστρέφοντας  και  θυσιάζοντας  κρίσιμο και  χρήσιμο εκπαιδευτικό χρόνο δύο μηνών, στο βωμό της λογιστικής και της λιτότητας.
   Να πάρει πίσω τη συγκεκριμένη εγκύκλιο, ...μήπως  όμως η εγκύκλιος είναι μέτρο της τρόικας που τα ξέρει όλα και φροντίζει για μας;
   Τότε πρέπει να ανατρέψουμε και την τρόικα.

Πάτρα 21/12/11

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Bottom Ad [Post Page]