ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

Full width home advertisement

Post Page Advertisement [Top]


ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
(ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ)
Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ
ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΟΙΟΝΕΙ Α(νε)ΝΕΡΓΟΙ
"Από 1ης Σεπτεμβρίου καθίστανται ανενεργοί οι υπηρετούντες ΠΕ05 και ΠΕ07 στα Λύκεια της χώρας." (Γενικός Γραμματέας του υπ. Παιδείας Β. Κουλαϊδής)
Με στυγνά και ανάλγητα μέτρα, με τη στρατηγική του καταιγισμού ώστε κάθε μέρα κάτι να καταστρέφεται και κανείς να μην μπορεί να συναρμολογήσει την πλήρη εικόνα των αυταρχικών αποφάσεων, το Υπουργείο Παιδείας και δια βίου μάθησης διαλύει την εκπαίδευση, καθηλώνει μαθησιακά το μαθητικό και φοιτητικό πληθυσμό, εμπαίζει τους γονείς και πλήττει κατά μέτωπο τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων.
Η Υπουργός Παιδείας και η Υφυπουργός της, κλείνουν σχολεία, εξαφανίζουν μαθήματα, καταργούν ειδικότητες και μας καθιστούν όλους οιονεί ανενεργούς.
Σήμερα έχουν σειρά οι καθηγητές Ξένων Γλωσσών και Πληροφορικής γιατί όχι αύριο οι τεχνικές ειδικότητες, οι κοινωνιολόγοι, οι καθηγητές Μουσικής, Σχεδίου, οι χημικοί, οι φυσικοί, οι μαθηματικοί ακόμα και οι κλασικοί φιλόλογοι; Η επιχείρηση εξολόθρευσης έχει αρχίσει.
Στόχος, η κατάργηση της ξένης γλώσσας και όχι μόνο. Όπου οι μέχρι σήμερα πλάνητες της εκπαίδευσης αντιμετωπίζονται πλέον ως ανεπιθύμητοι προσκεκλημένοι που τους ωθούν προς τη θύρα εξόδου.
Οι καθηγητές των ξένων γλωσσών έχουν συνηθίσει να εισπράττουν την απαξίωση του Υπουργείου Παιδείας, και με την παρούσα διαταγή δίνεται η χαριστική βολή στην ύπαρξή τους, μέσα από την κατάργηση της παράλληλης διδασκαλίας γαλλικών και γερμανικών στα Γυμνάσια ενώ απ’ ό,τι φαίνεται εξοβελίζονται πλήρως τα ιταλικά και τα ισπανικά, καθώς και όλα τα λόγια τα μεγάλα περί μάθησης και «πρώτα ο μαθητής».
Κάθε χρόνο βλέπουν τις ώρες των μαθημάτων τους να μειώνονται είτε γιατί γίνεται περικοπή ωρών, προς όφελος κάποιου άλλου μαθήματος, είτε γιατί οι προϋποθέσεις σχηματισμού τμημάτων αλλάζουν διαρκώς. Κάθε χρόνο δίνουν « μάχες» στους Συλλόγους διδασκόντων για να αναλάβουν τα μαθήματα που δικαιούνται βάσει της κείμενης νομοθεσίας με δεύτερη ανάθεση, επί
ματαίω τις περισσότερες φορές και μέσω ανεπιθύμητων συγκρούσεων στα πλαίσια των συλλόγων, γεγονός απαράδεκτο για οποιονδήποτε εργαζόμενο και συνάδελφο. Οι πολιτικές επιλογές των κρατούντων έχουν υποχρεώσει μια ολόκληρη κάστα συναδέλφων σε συγκυριακή σχέση με τις σχολικές μονάδες στις οποίες υπηρετούν, όταν επιπλέον είναι σε δύο ή τρία σχολεία, δήθεν ενταγμένοι σε συλλόγους τους οποίους σχεδόν ποτέ δεν προλαβαίνουν να παρακολουθήσουν.
Το ανεπιθύμητο της ύπαρξής τους ήρθε τώρα να επικυρώσει μια από τις πιο επιθετικές και επικίνδυνες εγκυκλίους του Υπουργείου, με την υπογραφή της Εύης Χριστοφιλοπούλου, επίκουρου καθηγήτριας στη Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου και νυν υφυπουργού Παιδείας, η οποία μάλιστα όπως η ίδια αναφέρει στο βιογραφικό της ιστοσελίδας της, είναι άριστη γνώστρια της αγγλικής και της γαλλικής γλώσσας.
«Επιπλέον, η ξένη γλώσσα και η πληροφορική ξεκίνησε να διδάσκεται από την Α΄ δημοτικού και ενισχύεται στο Γυμνάσιο με στόχο την απόκτηση των σχετικών πιστοποιητικών στη Γ’ Γυμνάσιου» (Από συνέντευξη της κας Χριστοφιλοπούλου που δημοσιεύεται στο προσωπικό της site)
Όμως ποιος μπορεί να αρνηθεί τα παρακάτω:


1. Ο αριθμός των ωρών διδασκαλίας των γαλλικών και των γερμανικών δεν επιτρέπει έτσι κι αλλιώς την προετοιμασία των μαθητών για την κατάκτηση του οποιουδήποτε πιστοποιητικού γλωσσομάθειας, υπό τις παρούσες συνθήκες και τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη.
2. Το μάθημα της ξένης γλώσσας στο Δημόσιο Σχολείο έχει το προνόμιο της διαθεματικότητας και της επαφής με τον Ευρωπαϊκό πολιτισμό. Εάν αυτό δεν γίνει αντιληπτό τότε έχουμε συνολικώς χάσει.
3. Οι τάξεις ακόμα και με το σημερινό καθεστώς έχουν ανομοιογενές επίπεδο και αυτό αποτελεί ένα από τα κύρια προβλήματα της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών, πλην των αγγλικών όπου εκεί τα επίπεδα γλωσσομάθειας έχουν μεν αναγνωρισθεί αλλά από ό,τι φαίνεται θα είναι το επόμενο θύμα της διαλυτικής πολιτικής του Υπουργείου.
Από εκπαιδευτικοί τώρα πάροχοι υπηρεσιών.
«Σε περίπτωση που δεν υπάρχει οργανική θέση ή οργανική θέση έχουν δύο (2) ή περισσότεροι εκπαιδευτικοί διαφορετικών ειδικοτήτων (ΠΕ05, ΠΕ07, ΠΕ34, ΠΕ40) θα επιλεγεί η ξένη γλώσσα που επιθυμεί να διδαχθεί η πλειοψηφία των μαθητών του Γυμνασίου. Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, ο Διευθυντής του Γυμνασίου γνωστοποιεί στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης τη δεύτερη ξένη γλώσσα που θα διδάσκεται στο σχολείο»
Με αυτόν το δημαγωγικό τρόπο, «η πλειοψηφία των μαθητών αποφασίζει», η εγκύκλιος εγκαθιστά πελατειακή σχέση μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών και ταυτόχρονα με υποβολιμαίο τρόπο υποβαθμίζει την προσωπικότητα των μαθητών, υποτιμά τα ενδιαφέροντά τους και βέβαια μετατρέπει τον εκπαιδευτικό σε πάροχο υπηρεσιών.
Η απόφαση αυτή της υφυπουργού προδίδει πολιτική ανευθυνότητα, απύθμενη αγραμματοσύνη και υποκρύπτει εκτός των άλλων βαθύ μίσος για ό,τι μπορεί να συνιστά τη χαρά του να μαθαίνεις κάτι που σε ενδιαφέρει. Εναρκτήριο, λοιπόν, μάθημα στους μαθητές που πρέπει να προετοιμάζονται για την κατάκτηση στοιχειωδών γνώσεων καθορισμένων πλήρως από την αγορά εργασίας που θα καθορίσει τη μέλλουσα ζωή τους.
Μετεγγραφή ή απαλλαγή
«Για τους μαθητές της Β΄ και Γ΄ τάξης του Γυμνασίου οι οποίοι στην Α΄ και Β΄ τάξη διδάχτηκαν διαφορετική γλώσσα από τη γλώσσα επιλογής του σχολείου υπάρχουν οι εξής δυνατότητες:
• ή να ισχύσει το Π.Δ. 188/1985 (απαλλαγή μαθητών από την ξένη γλώσσα)
• ή μετεγγραφή του μαθητή σε όμορο Γυμνάσιο που θα διδάσκεται η ίδια γλώσσα που διδασκόταν ο μαθητής.»
Στη μια περίπτωση , ο μαθητής του Γυμνασίου μένει με το γράμμα του νόμου αδίδακτος. «Ό,τι νόμιμον και ηθικόν». Κατοχυρώνεται ευθαρσώς η τυπική ή η ουσιαστική απουσία του από την τάξη με κριτήριο την επιθυμία καταβύθισής του στην άγνοιά του. Στην άλλη περίπτωση ξαναγυρίζουμε στο σχολείο όπου δεν υπήρχε επιλογή της ξένης γλώσσας. Έτσι απλά οι όμορες οργανικές θέσεις καθορίζουν τα κριτήρια επιλογής των σχολείων. Παραβιάζεται η χωροταξική κατανομή των σχολείων και χρησιμοποιείται ως πρόσχημα η ξένη γλώσσα για έμμεση αξιολόγηση των σχολικών μονάδων.
Στο σχολείο των καινοτόμων δράσεων και των διαδραστικών πινάκων, της πολυγλωσσίας και των ομαδοσυνεργατικών πρότζεκτ, η επικοινωνία με αλλόγλωσσους πολιτισμούς φαίνεται ότι δεν έχει θέση.
Όταν η υφυπουργός Παιδείας κα Χριστοφιλοπούλου δηλώνει, ότι «τα παιδιά πρέπει να έχουν τελειώσει με την ξένη γλώσσα και τη χρήση των υπολογιστών στο τέλος του Γυμνάσιου ώστε στο Λύκειο να υπάρξει μόνο η εξειδίκευση » είναι εμφανές, ότι στο Διαμαντοπουλικής εμπνεύσεως σχολείο, η καθήλωση των μαθητών σε λειτουργικό πολιτισμικό αναλφαβητισμό έχει τον

πρώτο λόγο. Η κατάργηση της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών είναι πρόβλημα όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας, αφορά τους μαθητές, τους γονείς τους και τους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων. Κανείς δεν είναι στο απυρόβλητο .
Η εύσχημη άρση της μονιμότητας μέσω της μετάταξης δια του ΑΣΕΠ όπου θα επιτυγχάνει ένας στους πέντε και όπως πάει ένας στους δέκα είναι προ των πυλών. Σε συνδυασμό με το νόμο για
τα Πρότυπα – Πειραματικά που ψηφίστηκε μετά το Πάσχα με τη διαδικασία του κατεπείγοντος όπου και καταργείται η οργανική θέση των διδασκόντων, η άλωση του χώρου της εκπαίδευσης είναι ήδη εντός των πυλών. Η αποδόμηση των συλλόγων με «εξαφάνιση» συναδέλφων είναι πλέον γεγονός.
«Οι Διευθυντές Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εισηγούνται στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης που ανήκουν, σχετικά με τη δεύτερη ξένη γλώσσα που θα διδάσκεται στα σχολείατης αρμοδιότητάς τους. Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, λαμβάνοντας υπόψη τις εισηγήσεις των Διευθυντών των Διευθύνσεων Δ/θμιας Εκπ/σης και μεριμνώντας για την αναλογική κατανομή των γλωσσών, αποφασίζουν μέχρι τις 24 Ιουνίου 2011 για τη δεύτερη ξένη γλώσσα η οποία θα διδάσκεται στα Γυμνάσια κατά το σχολικό έτος 2011-12 και για τα επόμενα σχολικά έτη.»
Το παραπάνω, σε συνδυασμό με την δυνατότητα επιλογής σχολείου με βάση την δεύτερη ξένη γλώσσα δίνει τη δυνατότητα στον Περιφερειακό Διευθυντή (κ. Κουμέντο για την δική μας περιφέρεια) να καθορίζει μέχρι και την δυναμικότητα των σχολείων παρακάμπτοντας ακόμα και την πλειοψηφία των μαθητών και των οργανικών θέσεων, έχοντας τον τελευταίο λόγο για την τήρηση της «αναλογικότητας» που δεν ορίζεται πουθενά πως θα προκύπτει. Κανείς δεν θα απαγορεύει πλέον τα μαγειρέματα ακόμα και επί της δυναμικότητας των σχολείων με στόχο την ελαχιστοποίηση των οργανικών θέσεων και της εσαεί ρευστότητας της δυναμικότητας των σχολείων. (πχ αν έχεις 60 παιδιά και πρέπει να «φύγουν» 4 για να γίνουν 2 αντί για 3 τμήματα - το έχουμε δει το έργο με προϊσταμένους Γραφείων). Αναρωτιόμαστε, ακόμα και για τον μαρασμό και το κλείσιμο σχολικών μονάδων με δυναμικό διδασκόντων που δεν θα συμμορφώνονται προς τας υποδείξεις.
Γι΄αυτό συναδέλφισσες,συνάδελφοι
· Εμποδίστε αυτούς που εξαπάτησαν 4.500 μαθητές μας, με το ενδοσχολικό απολυτήριο, να
διαλύσουν το Σχολείο.
· Πολεμείστε την εκπαίδευση της αμάθειας. Σταθείτε δίπλα στους μαθητές μας. Δεν είναι τα σχολεία επιχειρήσεις, ούτε οι μαθητές μας ανώνυμο προσωπικό.
· Θεωρούμε ότι η εγκύκλιος που αφορά τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών είναι οπισθοδρομική
και επιβλαβής όχι μόνο για τους μαθητές αλλά και για τα σχολεία. Ζητάμε την άμεση ανάκληση της εγκυκλίου.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
(ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ)
Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Bottom Ad [Post Page]