ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

Full width home advertisement

Post Page Advertisement [Top]


Ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας του ΣΥΝ σχετικά με τις αλλαγές στο Τεχνολογικό Λύκειο
Με μια προβληματική πρόταση για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΤΕΕ) επιχειρεί η κυβέρνηση να συμπληρώσει το εξίσου προβληματικό θεσμικό πλαίσιο που έχει διαμορφώσει για το «Νέο Σχολείο» και το «Νέο Λύκειο». Στο πλαίσιο αυτό:
1.    Για μια ακόμη φορά, το Γενικό και το Τεχνολογικό Λύκειο έχουν σχεδιαστεί χωριστά και αποσπασματικά. Αποτέλεσμα είναι να διευρύνεται η απόσταση ανάμεσα στη γενική και την τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση, η οποία εξακολουθεί να παραμένει υποβαθμισμένη.
2.    Η κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων εξακολουθεί να αποτελεί ζητούμενο. Υποσχέσεις έχουν δοθεί πολλές φορές, αλλά μέχρι σήμερα μόλις για ελάχιστες από τις παρεχόμενες ειδικότητες της ΤΕΕ υφίστανται αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα.
3.    Και στην περίπτωση της ΤΕΕ, η εφαρμογή των διαδικασιών που προβλέπονται από τον «Καλλικράτη» και το νόμο για τη διά βίου μάθηση θα οδηγήσει σε συρρίκνωση των σχολικών μονάδων της ΤΕΕ και σε στενότερη σύνδεσή της με τις «ανάγκες της τοπικής αγοράς», δηλαδή τα συμφέροντα των επιχειρηματικών κύκλων κατά περιοχή. 
4.    Το Ενιαίο Λύκειο θεωρίας και πράξης, που έχει φανεί διεθνώς ότι συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και στην άμβλυνση των μορφωτικών ανισοτήτων, έχει εγκαταλειφθεί τους αρμόδιους παράγοντες. Ωστόσο, σήμερα περισσότερο από ποτέ έχει γίνει αντιληπτή η σημασία μιας πολυδιάστατης, γενικής μόρφωσης, που μπορεί να παρέχει το Ενιαίο Λύκειο, ως βάση για τη διάπλαση ενεργών πολιτών και για την όποια περαιτέρω επαγγελματική κατάρτιση και ειδίκευση.
Συνολικά, οι συνέπειες αυτής της εκπαιδευτικής πολιτικής είναι καταλυτικές:
  • Υποβαθμίζεται η γενική/ανθρωπιστική παιδεία και ενισχύεται η στροφή προς την εκμάθηση δεξιοτήτων.
  • Καθιερώνονται σε όλους τους τομείς της εκπαίδευσης ως κυρίαρχες κοινωνικές αρχές αυτές της ανταγωνιστικότητας και της επιχειρηματικότητας.
  • Εντείνονται οι κοινωνικές ανισότητες, οι διακρίσεις και οι ταξικοί φραγμοί στη μόρφωση, και περιορίζεται η κοινωνική κινητικότητα μέσω της εκπαίδευσης.
  • Μετατρέπεται με ταχύτερο ρυθμό η εκπαίδευση από δημόσιο κοινωνικό αγαθό και υποχρέωση του κράτους σε εμπόρευμα, ενώ προωθούνται η ιδιωτικοποίηση σε όλο το εκπαιδευτικό φάσμα και η δραστική μείωση των πόρων για την εκπαίδευση. 
  • Επιχειρείται πάλι μια «βίαιη» στροφή των μαθητών προς την ΤΕΕ, η οποία, σε συνδυασμό με τη γενικότερη πολιτική της κυβέρνησης, θα αποκτά ολοένα και σαφέστερα ταξικά χαρακτηριστικά.
Το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΝ καλεί σε συνεχή αγώνα  για μια συνολική, ριζική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση της γενικής εκπαίδευσης με βασικούς άξονες:
  • Ενιαία 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, ποιοτικά αναβαθμισμένη.
  • Ενιαίο Λύκειο θεωρίας και πράξης, αποδεσμευμένο από τη διαδικασία των εισαγωγικών εξετάσεων, που θα συνδυάζει αρμονικά τη θεωρητική μόρφωση με την πρακτική δραστηριότητα και τη σύγχρονη τεχνολογία.
  • Επαρκή και σύγχρονη δημόσια μεταλυκειακή τεχνική εκπαίδευση.
  • Ελεύθερη πρόσβαση των αποφοίτων του Λυκείου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τμήμα Παιδείας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Bottom Ad [Post Page]