ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

Full width home advertisement

Post Page Advertisement [Top]


Το λύκειο απέτυχε, …ζήτω το νέο λύκειο

Ανεπαρκές είναι σήμερα το επίπεδο εκπαίδευσης του λυκείου με κύριους υπεύθυνους τους καθηγητές, οι οποίοι ενδιαφέρονται μόνο για τα ιδιαίτερά τους, αποκαλύπτει έρευνα ιδιωτικής εταιρείας, που διενεργήθηκε για λογαριασμό του υπουργείου Παιδείας. Για τακτική αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης κάνουν λόγο οι καθηγητές.
Της Φιλομήλας Δημολαΐδου ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 21/3/2011

Λίγες ημέρες πριν να ανακοινώσει το τελικό σχέδιό του για το νέο λύκειο, το υπουργείο Παιδείας παρουσίασε την έρευνα που χρηματοδοτήθηκε από κονδύλια του ΕΣΠΑ και διενεργήθηκε από ιδιωτική εταιρεία τον περασμένο Ιανουάριο σε δείγμα περίπου 2.000 ατόμων, από 16 έως 60 ετών, από όλη την Ελλάδα. Σύμφωνα με αυτήν επιρρίπτονται σημαντικές ευθύνες στους εκπαιδευτικούς για την κακή κατάσταση του σημερινού σχολείου. Από την πλευρά τους οι συνδικαλιστές σχολίασαν στη «Θ» ότι τα αποτελέσματα της έρευνας έχουν στόχο να αποπροσανατολίσουν την κοινή γνώμη από τις αντιδράσεις για τις συγχωνεύσεις των σχολείων, αλλά και να περάσουν στη συνείδηση των πολιτών σειρά άλλων ζητημάτων για τα οποία διαμαρτύρονται χρόνια οι εκπαιδευτικοί, όπως η αξιολόγηση.
Γενικά οι συμμετέχοντες στην έρευνα, δηλαδή γονείς και μαθητές, χαρακτήρισαν: α) Ανεπαρκές σε γενικές γραμμές το επίπεδο της εκπαίδευσης του λυκείου, καθώς θεωρείται ότι δεν προάγει την κριτική σκέψη των μαθητών και δεν τους προετοιμάζει σωστά για το μέλλον. β) Ως κύριους υπεύθυνους για τη χαμηλή ποιότητα διδασκαλίας τους καθηγητές.
Παράλληλα οι μαθητές παραδέχονται ότι επικεντρώνονται σε μεγάλο βαθμό στην εξασφάλιση υψηλού βαθμού στις εξετάσεις. Όσον αφορά τους γονείς, η πλειονότητα εκτιμά ότι οι καθηγητές ενδιαφέρονται μόνο για τα ιδιαίτερα μαθήματά τους, καθώς και ότι περισσότερη δουλειά γίνεται στα φροντιστήρια.
Κατά συνέπεια για την παραπαιδεία, σύμφωνα με τους γονείς, ευθύνονται οι καθηγητές που δεν ασχολούνται με τις αδυναμίες των μαθητών. Εκτιμάται πως καταλήψεις, απεργίες, συνελεύσεις καθηγητών σε συνδυασμό με τον όγκο της διδακτέας ύλης ωθούν τους μαθητές στα φροντιστήρια, για να καλύψουν την εξεταστέα ύλη.

Μεικτό σύστημα εισαγωγής
Οι μαθητές δήλωσαν πως πηγαίνουν σε φροντιστήρια για τις πανελλήνιες εξετάσεις α) εξαιτίας της πίεσης που δέχονται από τους γονείς, για να σπουδάσουν, β) επειδή η ποιότητα της διδασκαλίας είναι σαφώς ανώτερη απ’ ό,τι στο σχολείο και γ) για να καλύψουν την εξεταστέα ύλη.
Σχετικά με την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, είναι υπέρ ενός μεικτού συστήματος (55%), βάσει του οποίου θα υπολογίζονται κατ’ αρχήν ο βαθμός πανελληνίων εξετάσεων και κατά δεύτερον ο βαθμός απολυτηρίου του λυκείου και τα κριτήρια επιλογής του κάθε πανεπιστημίου. Ωστόσο εκτιμούν πως πρέπει να εξετάζονται μόνο σε βασικά μαθήματα. Επιπλέον είναι αντίθετοι στον καθορισμό του βαθμού εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από τα πανεπιστήμια αλλά θετικοί στον ορισμό των εξεταζόμενων μαθημάτων από αυτά.
Στην έρευνα επισημάνθηκε και η νοοτροπία των ελλήνων γονέων σχετικά με τις σπουδές, δηλαδή ταύτιση της έννοιας «επιτυχία στη ζωή» με τις έννοιες «γνώση» και «φροντιστήριο».


Πάντως το απολυτήριο του λυκείου δεν πρέπει κατά τους γονείς να αποτελεί κριτήριο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς εναπόκειται στην κρίση των καθηγητών, τους οποίους δεν εμπιστεύονται.

«Ναι» στην επιλογή και τη μείωση μαθημάτων
Στο νέο λύκειο που ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας πρέπει κατά τους μαθητές:
- Να μειωθούν ο αριθμός και η ύλη των μαθημάτων.
- Να διασφαλίζεται περισσότερος ελεύθερος χρόνος.
- Να αποκτήσει ο μαθητής το δικαίωμα-ευθύνη της επιλογής.
- Να ανανεωθεί άμεσα το καθηγητικό δυναμικό με νεότερους σε ηλικία, οι οποίοι φαίνεται ότι έχουν αμεσότερη και ευκολότερη πρόσβαση στους μαθητές.
- Να ενισχυθούν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα.
Οι περισσότεροι μαθητές συνδέουν την εκπαίδευση τόσο με την αγορά εργασίας όσο και με τη γενική μόρφωση, ενώ επισημάνθηκε η ανάγκη ενίσχυσης του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
Από την πλευρά των γονέων τονίστηκε ότι είναι αναγκαίος ο έλεγχος των καθηγητών, καθώς και ότι οι διαρκείς μεταρρυθμίσεις αποπροσανατολίζουν το μαθητή και την οικογένειά του.
Η εκπαιδευτική διαδικασία θα είναι πιο αποτελεσματική, σύμφωνα με το 70,7% των ερωτώμενων, εάν ο μαθητής έχει δικαίωμα να επιλέγει τα μαθήματα. Στη λίστα μαθημάτων που τους δόθηκε θεωρούν ότι πρέπει να είναι υποχρεωτικά τα Μαθηματικά (91,4), τα Νέα Ελληνικά (89,2), η Ιστορία (88,9%), η Πληροφορική (84,3%), τα Αγγλικά (77,5%), η Φυσική (74%), η Φυσική Αγωγή (71%), τα Αρχαία Ελληνικά (70,9%) και η Χημεία (64,9%). Τα Θρησκευτικά εμφανίζονται στις τελευταίες θέσεις, σε ποσοστό 37%.
Σε ό,τι αφορά την τεχνική εκπαίδευση, μεγάλες είναι οι προσδοκίες τόσο της κοινής γνώμης όσο και της μαθητικής κοινότητας για το ρόλο της στο άμεσο μέλλον. Προσδοκίες που συνδέονται όχι μόνο με την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση αλλά και το νέο αναπτυξιακό μοντέλο που καλείται να δημιουργήσει η Ελλάδα. Η τεχνική εκπαίδευση συνδέεται άμεσα με την αγορά εργασίας και θεωρείται από πολλούς ως μία από τις λύσεις για την αντιμετώπιση της ανεργίας των νέων.
ΔΕΙΤΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ

ΤΕΛΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ: ΓΙΑ ΟΛΑ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΦΤΑΙΝΕ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ!!!
ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΟΤΙ Η ΕΡΕΥΝΑ ΕΓΙΝΕ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΘΕΙ, ΑΚΟΜΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ,Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.
Ο ΣΤΟΧΟΣ ΠΡΟΦΑΝΗΣ:
ü  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΚΑΙ  ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ü  ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΣΕ ΑΠΟΔΟΤΙΚΑ ΠΟΥ ΕΠΙΒΙΩΝΟΥΝ  ΚΑΙ ΜΗ ΑΠΟΔΟΤΙΚΑ ΠΟΥ ΚΛΕΙΝΟΥΝ
ü  ΦΟΒΙΣΜΕΝΟΙ,ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΣ,ΜΗ ΜΟΝΙΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
ü  ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΙΣΘΟΥ ΜΕ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΡΔΗΣ
nekordis64.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Bottom Ad [Post Page]