ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

Full width home advertisement

Post Page Advertisement [Top]

Συναδέλφισσες,συνάδελφοι
         Τη φετινή χρονιά βιώνουμε την πιο βάρβαρη επίθεση του νεοφιλελεύθερου καπιταλισμού που εφαρμόστηκε στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Έπίθεση που ανατρέπει τα εργασιακά και ασφαλιστικά μας δικαιώματα και λεηλατεί το εισόδημά μας. Η κυβερνηση καταπατώντας όλες τις προεκλογικές της δεσμεύσεις,σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΔΝΤ, επέβαλε μια πρωτόγνωρη λιτότητα που πλήττει κυρίως τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους, αυτούς δηλαδή που δεν ευθύνονται για την οικονομική κρίση.Το «επικαιροποιημένο» μνημόνιο περιλαμβάνει νέα επώδυνα μέτρα σε βάρος των εργαζομένων και της κοινωνίας. Νέες μειώσεις στους μισθούς μας , νέες παρεμβάσεις – αφαιρέσεις δικαιωμάτων και μείωση των συντάξεων (κύριας και επικουρικής).
Η Κυβέρνηση επιδιώκει μέσα από τη θεσμοθέτηση ενός νέου μισθολογίου στο δημόσιο τομέα να περικόψει ακόμα περισσότερο  τις αμοιβές μας. Τα επιδόματα, ανάμεσα σε αυτά και της εξωδιδακτικής απασχόλησης των εκπαιδευτικών, μπαίνουν στο στόχαστρο των περικοπών.  Το «μισθολόγιο» θα προωθηθεί όχι για να αναβαθμίσει μισθούς και συντάξεις και να αποκαταστήσει τις αδικίες μεταξύ διαφόρων κλάδων του Δημοσίου, αλλά για την περαιτέρω αφαίρεση του εισοδήματος όλων των υπαλλήλων, τη νέα μείωση των συντάξεων.
Η κατά 2,5 δισ. ευρώ περικοπή των πόρων για τους μισθούς και τις συντάξεις, που προβλέπεται στο μνημόνιο, αποκαλύπτει πλήρως τους στόχους της Κυβέρνησης και κανένας δεν μπορεί να τρέφει αυταπάτες για το περιεχόμενο του «νέου μισθολογίου».
Ταυτόχρονα, η Κυβέρνηση όχι μόνο αρνείται να επιχορηγήσει τα επικουρικά μας  ταμεία, αλλά  τα οδηγεί με την πολιτική της στη διάλυση και την κατάργηση.
   Η αύξηση της ανεργίας, η μείωση των μισθών και των συντάξεων, η περικοπή των κοινωνικών δαπανών στην υγεία, την παιδεία(2,75%του ΑΕΠ), την κοινωνική ασφάλιση, είναι οι τρείς κατευθύνσεις του νέου προϋπολογισμού που οδηγούν το 2011 στο πιο σκληρό άκρο, τον πυρήνα της συνταγής του ΔΝΤ για τη «δομική αναπροσαρμογή» της οικονομίας.
Οι εργασιακές σχέσεις στο Δημόσιο και ειδικότερα στην εκπαίδευση δοκιμάζονται σκληρά. Στις θέσεις των πάνω από 7.500 καθηγητών/-τριών που πρόσφατα συνταξιοδοτήθηκαν προσλήφθηκαν μόνο 1.425 μόνιμοι. Το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να καλύψει τα κενά με προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων, με συμπτύξεις τμημάτων, ακυρώνοντας ή υποβαθμίζοντας σημαντικούς εκπαιδευτικούς θεσμούς όπως η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης,τα Τμήματα Αθλητικής Διευκόλυνσης. Παρά τις δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας στη Βουλή για 25 μαθητές/τμήμα ως ανώτατο όριο και 27 όταν υπάρχουν ανυπέρβλητα κτιριακά προβλήματα, έχουν δημιουργηθεί εκατοντάδες τμήματα με 28-30 μαθητές. Σε ορισμένες δε περιπτώσεις και πάνω από 30!
Οι περικοπές στα κονδύλια των λειτουργικών δαπανών των σχολείων, οι σοβαρές καθυστερήσεις στην παράδοση των βιβλίων, η καταστρατήγηση εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, οι αντιπαιδαγωγικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών διαλύουν  την εικονική πραγματικότητα που παρουσιάζει δημόσια το Υπουργείο Παιδείας.  Οι υποχρεωτικές μετακινήσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς να τηρείται η νόμιμη διαδικασία και η προσπάθεια για την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών είναι ένα ακόμη κτύπημα στις κατακτήσεις μας.
Η κυβέρνηση παρά τις αντιδράσεις  ψήφισε ρύθμιση στο νομοσχέδιο  για την «ανάπτυξη της διά βίου μάθησης και άλλες διατάξεις» που προβλέπει την υποχρεωτική διάθεση των εκπαιδευτικών για πλήρες ωράριο (ή και για συμπλήρωση ωραρίου) από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα ΙΕΚ και μάλιστα κατά προτεραιότητα. Η ρύθμιση αυτή τινάζει στον αέρα το εργασιακό στάτους των μόνιμων εκπαιδευτικών, κυρίως όσων εργάζονται στην δευτεροβάθμια τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση. Τα ΙΕΚ, όχι μόνο δεν ανήκουν στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά με το νέο νομοσχέδιο μεταφέρονται άμεσα στην Τοπική  Αυτοδιοίκηση. Οι εκπαιδευτικοί ουσιαστικά μεταφέρονται χωρίς τη θέλησή τους έξω από το εκπαιδευτικό σύστημα.
Στον σχεδιασμό της επιμόρφωσης, η κυβέρνηση φαίνεται πως απορρίπτει ουσιαστικά τη θεσμοθέτηση της ετήσιας επιμόρφωσης αφού όλα τα διαθέσιμα κονδύλια μέσω του ΕΣΠΑ θα οδηγηθούν σε μια μικρής διάρκειας επιμόρφωση, θεματική της οποίας στην πραγματικότητα θα είναι το «νέο σχολείο» που προωθεί το υπουργείο. Οι εξαγγελίες για το «νέο σχολείο» προετοιμάζουν το έδαφος για την παράδοσή του στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και τη λογική της αγοράς και των επιχειρήσεων.
Ο δρόμος αυτός άνοιξε ήδη με την ψήφιση του «Καλλικράτη» και του νέου νόμου για τη «δια βίου μάθηση». Η εκ νέου θεσμοθέτηση της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και η σύνδεσή της με την εκπόπνηση του τοπικού προγράμματος υποστήριξης της εκπαίδευσης και  δια βίου μάθησης που θα κάνουν οι Δήμοι  αμφισβητούν τις διαβεβαιώσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας πως «η αξιολόγηση είναι μια εσωτερική διαδικασία της σχολικής μονάδας» και επιβεβαιώνονται οι εκτιμήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος ότι αυτό θα οδηγήσει στη διαμόρφωση σχολείων πολλών ταχυτήτων και διαφοροποιημένης εκπαίδευσης.
Συναδέλφισσες,συνάδελφοι
     Μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις,  η απάντηση δεν μπορεί να είναι άλλη από την καθολική αντίσταση και συσπείρωση μέσα από τα συνδικαλιστικά μας  όργανα και τους συλλόγους διδασκόντων των σχολείων.Δεν μπορεί να είναι άλλη από το δυνάμωμα του αυτόνομου, μαχητικού, ριζοσπαστικού και μαζικού εκπαιδευτικού κινήματος, που θα προβάλλει και θα διεκδικεί αγωνιστικά, με ένταση και διάρκεια την επίλυση των μεγάλων προβλημάτων της δημόσιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.
    Δεν αποδεχόμαστε τις λογικές πως η πολιτική που εφαρμόζεται είναι μονόδρομος.Μονόδρομος είναι ο κοινός, συντονισμένος πανεργατικός αγώνας για την ανατροπή του ξεπουλήματος των δημόσιων αγαθών και υπηρεσιών,της ιδιωτικοποίησης των πάντων και της κερδοφορίας του κεφαλαίου.Μονόδρομος είναι ο κοινός αγώνας με τα συνδικάτα σε όλη την Ευρώπη, με σκοπό την ανατροπή των αντιλαϊκών μέτρων που παίρνουν οι κυβερνήσεις, η ΕΕ και το ΔΝΤ, που φορτώνουν τα βάρη της κρίσης στις πλάτες των λαών.
Συναδέλφισσες,συνάδελφοι
    Η Αγωνιστική Συνεργασία πιστεύει ότι οι εκλογές της 9ης Δεκεμβρίου για ανάδειξη νέου Δ.Σ. πρέπει να μετατραπούν σε εκλογές καταδίκης των κυβερνητικών πολιτικών. Οι άνθρωποι έχουν τη δύναμη να σταματήσουν και τις πιο σκληρές επιλογές, αρκεί να το θελήσουν. Ο συντονισμός και η συνεργασία του συνδικαλιστικού κινήματος πάνω στα μικρά και μεγάλα προβλήματα μπορεί να ανακόψει και τα πιο σκληρά μέτρα. Πιστεύουμε σε ένα κίνημα εκπαιδευτικό-συνδικαλιστικό  με συνείδηση του ρόλου του, σταθερά προσανατολισμένου στην ανάπτυξη των αγώνων που θα ανταποκρίνεται στις ευαισθησίες, θα επιβραβεύει την πρωτοβουλία, θα δέχεται την αυτενέργεια και θα δοκιμάζει το καινούριο.
    Εμείς επιμένουμε στην επιτακτική ανάγκη το μάθημα σε κάθε τάξη να ζωντανέψει, να γίνει εναλλακτικό,ανατρεπτικό, ελκυστικό. Να μιλήσει στην καρδιά και στο νου του εφήβου, να παρασύρει  στο παιχνίδι της γνώσης τη νεολαία, να αλλάξει συνειδήσεις. Να βγει το μάθημα από τις τάξεις, να ενωθούν οι εμπειρίες και οι πρωτοβουλίες των σχολείων  της κάθε περιοχής σε ένα μεγάλο μορφωτικό-πολιτιστικό ρεύμα. Ένα κίνημα διεκδίκησης της γνώσης και του πολιτισμού, ένα κίνημα που θα ζωγραφίζει το σχολείο του δικού μας μέλλοντος.
   Το συνδικαλιστικό κίνημα είναι ανάγκη:
-          Να διευρύνει τη συνδικαλιστική δημοκρατία με διαδικασίες δημοψηφίσματος για κρίσιμα θέματα.
-          Να ενεργοποιήσει τον ενδιάμεσο κρίκο μεταξύ σχολείου και σωματείου.
-          Να ενισχύσει τους Συλλόγους των Καθηγητών θεωρώντας δεσμευτικές τις διατυπωμένες απόψεις τους.
-          Να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για θέματα που ενδιαφέρουν το συνάδελφο (περιβαλλοντικά,πολιτιστικά, επιστημονικά).
   Η Αγωνιστική Συνεργασία-ΣΕΚ θα συμβάλλει αποφασιστικά στη μάχη για:
ü  Άμεση αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5% του ΑΕΠ.
ü  Καμιά νέα περικοπή στο μισθό μας. Ο εκπαιδευτικός ούτε «καλοπληρωμένος» είναι, ούτε «υπέρογκα» επιδόματα παίρνει. Απαιτεί όμως το αυτονόητο: να ζει με έναν αξιοπρεπή μισθό.
ü  Πλήρης σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας.
ü  Πλήρης ιατροφαρμακευτική και υγειονομική περίθαλψη.
ü  Σταθερή και μόνιμη εργασία στην εκπαίδευση.Κατάργηση των ελαστικών μορφών εργασίας.
ü  Δημόσια 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά.
ü  Απεμπλοκή από τη διαδικασία αξιολόγησης-χειραγώγησης των εκπαιδευτικών.
ü  Ουσιαστική στήριξη της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
ü  Ετήσια επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
     
    Καλούμε τους συναδέλφους να υπερψηφίσουν το ψηφοδέλτιο της Αγωνιστικής Συνεργασίας-ΣΕΚ και να πουν ΝΑΙ στη Δημοκρατία, στη Διαφάνεια, στην Αντικειμενικότητα, στη Συλλογικότητα και στην παιδαγωγική αυτονομία του εκπαιδευτικού.

   Νοέμβρης 2010
Στις    εκλογές  για  την  ΕΛΜΕ
Ψηφίζουμε – στηρίζουμε
Το ψηφοδέλτιο
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
(Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις)
Δημήτρουλας Γιώργος                                        Εσπερινό Λύκειο Αιγάλεω
Καλογιαντσίδης Θανάσης                                  3ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου
Κανελλοπούλου Γωγώ                                        1ο Γυμνάσιο Αγ. Βαρβάρας
Καπετανίδου Θεοδοσία                                                6ο ΓΕΛ Αιγάλεω
Καραχάλιος Γιώργος                                          3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Καρτελιάς Γιώργος                                             5ο ΓΕΛ Αιγάλεω
Κασσάρας Ντίνος                                                         3ο ΓΕΛ Αιγάλεω
Κορδής Νεκτάριος                                              6ο ΓΕΛ Αιγάλεω
Κουδούνης Θανάσης                                          7ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου
Κρητικού Τριανταφυλλιά                                  Εσπερινό Γυμνάσιο Αιγάλεω
Κωνσταντίνου Μηνάς                                        1ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Λαμπρόπουλος Γιώργος                                               4ο ΓΕΛ Αιγάλεω
Μαστοράκη Έλενα                                             ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω
Μαυρόπουλος Δημήτρης                                    3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Νταλέ Ζαχαρούλα                                               ΕΠΑΣ Χαϊδαρίου
Παπαδάκης Παναγιώτης                                    1ο Εσπ. ΕΠΑΛ Αιγάλεω
Παπαδόπουλος Ιορδάνης                                    2ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Πατρέλλη Μαρία                                                          1ο Γυμνάσιο Αγ. Βαρβάρας
Σοφιανού Μαρία                                                 5ο ΓΕΛ Αιγάλεω
Σπάθης Μάριος                                                   1ο ΕΠΑΛ Αιγάλεω
Σταθόπουλος Ανδρέας                                        2ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Bottom Ad [Post Page]